Ženy vs. muži: aké sú ich postoje k randeniu?
Naše fyzické telá nie sú to jediné, čo nás od seba odlišuje. Medzi mužmi a ženami panujú aj rozdielne názory na život, lásku, partnerstvo či sex. Ak vás zaujíma, ako muži a ženy vnímajú randenie, čo si o ňom myslia a čo od neho očakávajú, čítajte!
Rozdiely nemusia byť na škodu…
Muži a ženy sú fyzicky, emocionálne a intelektuálne rozdielni. Práve kvôli týmto vzájomným dištinkciám môže byť ich randenie často zložité a komplikované. Dvaja ľudia, ktorí si spolu vyšli na rande môžu mať veľmi rozdielne názory, postoje a očakávania nielen voči sebe, ale aj voči svojmu potenciálnemu partnerovi. Klinický psychológ Michael G. Conner hovorí, že dvaja ľudia, ktorí spolu trávia čas musia pochopiť, že vidieť tieto vzájomné rozdielnosti v pozitívnom svetle je veľmi dôležité. Obaja musia tiež pochopiť, že rozdiely, ktoré medzi nimi existujú, nemajú druhého partnera frustrovať či odrádzať, ale práve naopak.
Deti, deti, samé deti!
Muži v 20. roku života sa zvyčajne zameriavajú na dokončenie vysokej školy a na úspešné rozbehnutie vlastnej kariéry. Žena v tomto veku môže cítiť to isté, avšak mnohé zo žien môžu pociťovať aj potrebu nájsť si vhodného partnera, vydať sa a založiť si rodinu. Richard Paulson, výskumník z Univerzity v Južnej Karolíne zaoberajúci sa problematikou plodnosti, upozorňuje, že ženy by mali mať deti najneskôr medzi 30. a 35. rokom života. Ide o obdobie, kedy plodnosť ženy a jej šance na počatie dieťaťa začínajú postupne klesať. Muži by si mali byť tohto faktu tiež vedomí, pretože im pomôže pochopiť partnerkino správanie a psychické rozpoloženie. Chápavosť a tolerantnosť si ženy vážia zo všetkého najviac!
Spoločné záujmy? Nie sú nevyhnutné!
Veľa žien si myslí, že vzťah bude úspešný vtedy, ak obaja partneri budú mať spoločné záujmy, pri ktorých budú spolu tráviť veľa času. Podľa doktora Phila McGrawa však nie je nič zlé na vzťahu dvoch ľudí, ktorých nespájajú spoločné záujmy. Práve naopak. Zdravý vzťah znamená, že partner dáva tomu druhému priestor pre vlastné vyjadrenie sa a sebarealizáciu. Individuálne zážitky každého z partnerov nemusia vzájomný vzťah narúšať, ale ho naopak upevňovať. Veď čo je príjemnejšie ako debata s partnerom pri spoločnej večeri o tom, čo sme zažili, videli a skúsili?!
Sex proti emóciám
Výskumy psychológov dokazujú, že myšlienky muža a ženy na prvom rande sa diametrálne líšia. Kým muž je na prvom rande zvyčajne koncentrovaný na ženin fyzický vzhľad, ženy si naopak muža vážia v závislosti od jeho profesie, ktorú vykonáva. Podľa Dr. McGrawa prvou vecou, nad ktorou muž na rande uvažuje je, aká by mohla byť daná žena sexuálnou partnerkou. Ženy naopak uvažujú o emocionálnom prepojení s mužom a finančnom zaistení, ktoré im môže poskytnúť.
Manželstvo alebo spoločné bývanie?
V dnešnej spoločnosti panuje názor, že pred tým, ako sa dvaja ľudia rozhodnú zosobášiť, mali by si spoločný život ešte pred tým vyskúšať. Podľa profesorky sociológie na Univerzite v Michigane Pamely J. Smockovej je to mylné presvedčenie. Podľa nej totiž spoločný život pred manželstvom zvyšuje riziko rozvodu. Toto riziko spočíva v rozdielnom nazeraní na manželstvo: kým pre ženy je primárnym cieľom spoločného života manželstvo, muži spoločné bývanie berú ako spôsob, akým sa manželstvu možno čo najlepšie vyhnúť. Ak teda uvažujete nad spoločným bývaním, bolo by viac ako prínosné, keby ste zistili či ste s partnerom na rovnakej vlnovej dĺžke aj čo sa manželstva týka.
Emocionálne potreby
Ženy sú na prvom rande oveľa viac emocionálne nabité, než muži, a preto začínajú hľadať objekt, ku ktorému by sa mohli pripútať. To aspoň tvrdí spisovateľka a vzťahová poradkyňa Myreah Moore. Muži vo všeobecnosti vnímajú prvé rande ako spoločenskú udalosť. Ako sa postupne spoločné stretnutia vyvíjajú, ženy začínajú rozprávať o vzťahu, pre mužov to však až také jednoduché nie je. Keďže boli od detstva socializovaní ako vodcovia, rozprávať o vlastných potrebách je niečo, čo prichádza pomaly a postupne. Preto je viac ako dôležité, aby bola partnerka trpezlivá a na partnera zbytočne netlačila.
Fotografia: © BigStockPhoto.com